دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بهره‌مندی دانشجویان از مزایای بورس/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 

بهره‌مندی دانشجویان از مزایای بورس  لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: زمینه بورس برای دستگاه‌های مختلف با هدف تامین اشتغال فراهم می‌شود تا دانشجویان بتوانند در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند شوند.
کد خبر : 902187

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره وضعیت علوم انسانی اظهار کرد: از لحاظ سخت افزاری کمبودی در تجهیزات و امکانات حوزه علوم انسانی به نسبت کشور‌های پیشرفته نداریم. اما، در زمینه نرم افزار‌هایی از جنس این رشته با ضعف‌های بزرگ رو به رو هستیم. 

وی افزود: وجه سخت افزاری پیشرفت‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر قابل رویت و بیان است. شاید یکی از دلایل سرمایه گذاری ضعیف در این بخش است. 

معتمدی تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاه علامه طباطبائی برند بوده و فارغ التحصیلان آنها بیکار نیستند. مثلا، دانشجویان رشته بیمه و خیلی از رشته‌ها حتی در دوران تحصیل سریع جذب بازار کار می‌شود. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: فاصله زیادی با انتخاب علوم انسانی به عنوان گزینه اول خانواده‌ها داریم، باید با چاره اندیشی این معضل را حل کنیم تا والدین دریابند که فرزندانشان از طریق علوم انسانی اثربخشی بیشتری خواهند داشت. 

معتمدی درباره برنامه‌های راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اثربخشی علوم انسانی جزء اهداف مهممان است و اگر به خانواده‌ها نشان دهیم که فارغ التحصیلان علوم انسانی می‌توانند موثر و تسهیل گر باشند، خود به خود فرزند و پدر و مادر به سمت ادامه تحصیل در این رشته‌ها هدایت خواهند شد. 

وی اضافه کرد: زمینه بورس برای دستگاه‌های مختلف با هدف تامین اشتغال فراهم می‌شود تا دانشجویانی که در رشته‌های روزنامه نگاری و روابط عمومی تحصیل کرده اند جذب صنایع شوند، یعنی بتوانند در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند شوند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: دانشکده ارتباطات از دیرباز جایگاه خاص خود را داشته است، در سال‌های اخیر تاثیر رسانه بر هدایت افکار عمومی پررنگ‌تر شده است؛ بنابراین باید رشته‌های مختلف را با میان رشته ای‌ها توسعه دهیم. مثلا رسانه را با برخی از رشته‌های موجود پیوند بزنیم تا به صورت میان رشته‌ای کاربردی گسترده‌ای داشته باشد؛ اگر هوش مصنوعی با رسانه پیوند بخورد حتما پیام هدفمندتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته